Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Misja polskich firm z sektora rolno-spożywczego w Kopenhadze

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Suchenek | 2017-03-16 16:47:27
artykuły rolno-spożywcze, żywność, sprzedaż detaliczna

W dniach 1-2 marca 2017 odbyła się misja 14 polskich firm sektora rolno-spożywczego zainteresowanych wejściem na rynek duński. W ramach programu odbyły się spotkania z przedstawicielami głównych graczy na rynku sprzedaży detalicznej w Danii – COOP, Dansk Supermarkted i Dagrofa.

W dniach 1-2 marca 2017 odbyła się misja 14 polskich firm sektora rolno-spożywczego zainteresowanych wejściem na rynek duński. W ramach programu odbyły się spotkania z przedstawicielami trzech największych firm duńskich, głównych graczy na rynku sprzedaży detalicznej w Danii – COOP, Dansk Supermarkted i Dagrofa.

W trakcie dwudniowego pobytu firmy odbyły także szkolenie w siedzibie sieci sklepów Netto należącej do Dansk Supermarkted na temat konceptu funkcjonowania grupy oraz polityki zakupowej sieci, a także miały okazję odwiedzić jeden ze sklepów Netto oraz zautomatyzowany i czyściwo zrobotyzowany magazyn. Dzięki prezentacji przedstawicielki Arctic Busienss Network firmy zapoznały się z organizacją rynku detalicznego i cateringowo-restauracyjnego na Grenlandii oraz możliwościami nawiązania współpracy z firmami obecnymi na rynku grenlandzkim. Kolejnym punktem programu była prezentacja przedstawiciela zrzeszenia Danish Agriculture&Food Council, który podzielił się z polskimi firmami informacjami i ciekawymi spostrzeżeniami o rynku i współpracy polsko-duńskiej, widzianymi z perspektywy duńskich producentów.

Firmy biorące udział w misji zainteresowane są wprowadzeniem na rynek duński polskich produktów takich jak owoce, warzywa, mrożonki, przetwory owocowo-warzywne, soki i napoje, mięso, wędliny, miód. Niektóre z tych produktów obecne już są na rynku duńskim i cieszą się uznaniem konsumentów i sieci handlowych, głównie ze względu na wysoką jakość oraz konkurencyjne ceny produktów. Duńscy partnerzy zaś doceniają elastyczność polskich producentów w dostosowaniu oferty do wymogów rynku, wysoki standard współpracy i terminowe dostawy.