Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Dania podpisała konwencję Hong Kong 2009 w sprawie złomowania statków

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Suchenek | 2017-06-30 10:08:06
konwencja hong kong 2009, statki, złomowanie

Dania jest siódmym krajem, który podpisał konwencję Hong Kong 2009. Członkowie konwencji zobowiązują się do dbania o prawa pracowników i środowisko w procesie złomowania statków.

Dania jest siódmym krajem, który podpisał konwencję Hong Kong 2009. Członkowie konwencji zobowiązują się do dbania o prawa pracowników i środowisko w procesie złomowania statków.

- Statki, które oddawaną są na złomowanie często zawierają niebezpieczne substancje i muszą być przerabiane na złom pod kontrolowanymi warunkami – powiedział Esben Lunde Larsen, duński minister środowiska.

Z akcesem Danii konwencja Hong Kong jest krok bliżej do wejścia w życie. By to nastąpiło, powinno ją podpisać przynajmniej 15 krajów o flocie odpowiadającej minimum 40 proc. światowej floty handlowej.

Oprócz Danii, do konwencji dołączyły dotąd: Norwegia, Kongo, Francja, Belgia, Panama i Turcja.

Zjawisko rozbierania statków to duży problem, który można zaobserwować w Południowej Azji. Aż 469 statków było zezłomowanych w tym regionie w zeszłym roku. Sposób w jaki to się dzieje nie ma wiele wspólnego z cywilizacją XXI wieku i ochroną środowiska. Przykładowo, stary tankowiec czy wycieczkowiec po prostu wpływa taranem na plażę, po czym jest rozbierany przez półnagich robotników za pomocą prostych, ręcznych narzędzi. W efekcie szkodliwe związki chemiczne dostają się do wód w trakcie przypływu. Złomowanie dużego masowca trwa w ten sposób nawet do 9 miesięcy.

Unijni armatorzy w pierwszym kwartale wysłali na te plaże 68 statków. Przodują w tym Grecy z liczbą aż 40 jednostek złomowanych na plażach. Globalnie ta liczba wyniosła 239, więc europejscy przewoźnicy stanowią mniejszość. Powodem zmiany praktyk jest głównie wprowadzenie w 2013 roku regulacji przez UE, która nakłaniała armatorów do złomowania statków w certyfikowanych stoczniach.

Pomóc w walce z tym problemem ma nowe europejskie prawo. Nakazuje ono wszystkim właścicielom statków zarejestrowanym w Unii utylizowanie ich w przeznaczonych do tego przystaniach. Lista takich miejsc ma być stworzona do 2016 roku. Mają się w nie znaleźć obiekty z krajów Unii, Chin, Turcji i Ameryki Północnej.

www.gospodarkamorska.pl





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Kooperacja TBZ dentysta

Kooperacja TBZ dentystaKooperacja TBZ dentystaKooperacja TBZ dentysta vKooperacja TBZ dentysta
Polska - Toruń 2021-03-02 Dodał: Maciej Lutnik Statki i łodzie, Zboża Zobacz ofertę

Pilothouse

The recognisable form of Pilothouse superstructures or cabins is always fully expressed. The cabi...
Polska - Kolonia Rybacka 2020-11-27 Dodał: Patryk Tyszko Statki i łodzie Zobacz ofertę

Czarter jachtów motorowych

Początki firmy Wypożyczalnia Mazury sięgają roku 2010, kiedy właściciel firmy zdecydował się na z...
Polska - Kolonia Rybacka 2020-11-28 Dodał: Kamil Tyszko Turystyka, sport i rekreacja, Statki i łodzie Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert