Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Coop Danmark A/S

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2013-09-16 16:13:00
analizy rynkowe

Sieć handlowa Coop Danmark A/S.

Coop Danmark A/S

Coop Danmark jest największym duńskim przedsiębiorstwem i firmą detaliczną działającą w branży spożywczej, z udziałem w rynku wynoszącym 38%. Firma jest właścicielem, m.in. sieci: Kvickly, Super, Dagli'Brugsen i www.coop.dk oraz spółek zależnych: Fakta A/S i Irma A/S.

Strategią firmy jest rozszerzenie gamy produktów we wszystkich hipermarketach, supermarktach i sieciach dyskontowych.

Coop Danmark należy do FDB Group, tj. grupy zrzeszającej ponad milion członków. Działalność organizacji opiera się na wspólnych wartościach i zasadach oraz wspólnym podejmowaniu decyzji przez jej członków.

Firma jest również właścicielem największej skandynawskiej organizacji zakupowej Coop Trading A/S, która zrzesza Coop Denmark, Coop Norge, Coop Sverige oraz Inex/SOK w Finlandii. Celem organizacji jest zapewnienie markowych produktów po konkurencyjnych cenach, a także rozwój i utrzymanie zróżnicowanego asortymentu.

W roku 2010 w skład Coop Danmark wchodziło 370 sklepów dyskontowych Fakta, 381 Dagli’Brugsen i Lokal Brugsen, 270 sklepów ogólnospożywczych SuperBrugsen, 81 supermarketów Irma i 82 hipermarketów Kvickly. Firma współpracuje równiez z NETtorvet, dzięki czemu klienci mogą zamawiać produkty online.

Model biznesowy organizacji opiera się na wyspecjalizowanych pracownikach. Firma stawia sobie za cel pozostanie konkurencyjnym w szerokim zakresie produktów, efektywności kosztowej i cenowej oraz jakości usług i odpowiedzialności społecznej.

Firma intensywnie inwestuje w rozwój prywatnych marek we wszystkich segmentach cenowych oraz promuje produkty organiczne, a także eksponuje działy z żywnością sezonową bądź regionalną (np. kuchnia chińska, etc.). Spółka rozwija również swóją działalność w kierunku przyjaznym dla środowiska.

Firma odnotowuje systematyczny wzrost sprzedaży produktów  własnych w dyskontach, co tłumaczone jest jako konsekwencja długotrwałej recesji. Jednocześnie wzrosty sprzedaży odnotowuje także w segmencie produktów organicznych, co stanowi od dłuższego czasu stały trend w Danii.

Coop Danmark  na codzień konkuruje z największym duńskim rywalem Dansk Supermarked, który również stosuje wyrafinowaną politykę cenową i cechuje się zdolnością szybkiego dostosowywania do zmieniających się warunków rynkowych. Równolegle coraz większą konkurencję napotyka ze strony sieci międzynarodowych, w tym m.in. szybko rozwijających się sieci dyskontowej Lidl  i Rema 1000.

Głównymi atutami firmy jest scentralizowane zaopatrzenie oraz silna pozycja i dynamiczny rozwój marek własnych. Ponadto firma posiada więcej od głównej konkurencji marek własnych, w tym również wśród produktów niespożywczych.

Prywatne Marki Coop Danmark

Prywatne Marki

Rodzaj produktów Podział produktów
Änglamark żywnośc pakowana, kosmetyki, chemia ekologiczne produkty, które przyjazne dla środowiska i alergików luksusowe
Coop żywnośc pakowana, karmy dla zwierząt standard
Coop/Rainbow wiodąca marka, która zawiera wysokiej jakości produkty. Oferują konsumentom jakość za dobrą cenę. standard
X-tra żywnośc pakowana, kosmetyki, chemia produkty niskich cen, ceny oparte na analizie porównawczej produktów dyskontowych dyskontowe
Friends odzież, obuwie dla dzieci dyskontowe
Units odzież,obuwie dyskontowe
RosesandGold odzież,obuwie dyskontowe
Hugin sprzęt gospodarstwa domowego,elektronika użytkowa dyskontowe
Linea plu sprzęt gospodarstwa domowego,elektronika użytkowa dyskontowe
Coop Cookware sprzęt i artykuły gospodarstwa domowego standard
Ideas Daily artykuły gospodarstwa domowego dyskontowe
Lumatron elektronika użytkowa dyskontowe
Coop Mobil serwis telekomunikacyjny dyskontowe
Mustang Rowery luksusowe
Rocky Rowery dyskontowe
Cyckletrack akcesoria rowerowe dyskontowe
Lotus akcesoria ogrodnicze dyskontowe
OK. produkty motoryzacyjne dyskontowe
C sklep spożywczy z gotową żywnością na wynos oraz produktami ekologicznymi. Pierwszy sklep spożywczy C, z koncepcją wygodniejszego i zdrowszego jedzenia został otwarty w 2010 r. Miał na celu wypełnienie luki na ekologicznym rynku spożywczym. dyskontowe

Źródło: opracowanie WPHI na podstawie materiałów Euromonitor International.